Vatikáni Rádió híradásából:
A 8.000 hívő befogadására épített új templom kriptájába
helyezik majd el Pio atya földi maradványait. Az altemplom és az odavezető
folyosó falait díszíti most a sok-sok mozaikkép egyfajta szegények bibliájaként,
melyet Marko Rupnik szlovén jezsuita művész készített Jézus, Szent Ferenc és Pio
atya életéről .A szentírási események mellett olyan témák is szerepelnek a
képeken, mint a meghívás, az ellentmondás a gonosznak, a szentségek, a lelki
harc, az imádság, a szeretet elsődlegessége. A mozaikképek egyikén Pio atya
bilokációját ábrázolta a művész, ahogy szentmisét mutat be Mindszenty bíborosnak
fogsága idején. A témát P. Rupnik Pio atya szentté avatási „Positio”-jának
dokumentumaiból vette.
P. Rupnik:
„Nagyon fiatal voltam, amikor Londonban részt vettem Mindszenty bíboros egy
miséjén, ami nagy hatással volt rám. Azt hiszem, hogy a magyar nép, csakúgy,
mint Közel-Kelet-Európa minden népe, sokat szenvedett, főleg a keresztények, az
elmúlt évszázad utolsó évtizedeiben. Amikor tanulmányoztam Pio atya bilokációit,
és közöttük Mindszenty bíborosnál tett jelenését, rögtön gondoltam, hogy talán
ez a legrendkívülibb az egész spirituális teológia történetében. A bilokálás
teológiailag a Szentlélek ajándéka az egyháznak, néhány szent, néhány
spirituális személy által. Célja, hogy megerősítse a híveket a feltámadásba
vetett hitükben. A nyolcadik nap, vagyis a Feltámadás napjának elővételezése,
amelyben a test megszabadul a tér és idő kötelékeitől, és feloldva ettől a két
dimenziótól, valóban pneumatikus, spirituális lesz. Pio atya Mindszenty
bíborosnál tett bilokációjakor magával vitte a szentmise minden kellékét. Ez
azért rendkívüli, mert általában a bilokáció alkalmával a szentek, a személyek
változtatnak helyet. Ő azonban tárgyakat is magával vitt. Mint az előbb mondtam,
a nyolcadik nap, vagyis a Feltámadás, Krisztus napjának elővételezéséről van
szó. Felmerül a kérdés: a világ melyik anyaga alkotja már most a nyolcadik nap
részét? A szentségekkel kapcsolatos matéria. Ezért vitte tehát magával Pio atya
a kenyeret és a bort, mert azok olyan anyagok, amelyek az Eucharisztiában
Krisztus Testévé válnak. Rendkívüli dolog, hogy Pio atya Mindszenty bíboroshoz
megy, segít neki a szentmise bemutatásában, amelyre olyan nagyon vágyott a
bíboros. Ezt maga Pio atya mondja el szó szerint a „Positio”-ban. A bíboros
nagyon szeretett volna szentmisét bemutatni, de természetesen nem engedték meg
neki. Pio atya azt is elmondja, hogy sokáig, hosszasan beszélgettek. Számomra
rendkívüli, hihetetlen tanúságtételről van szó. - A jelenetet jobb és baloldalon
arany mozaikokból kirakott, négy méter magas keret szegélyezi, mintegy belátunk
a bíboros börtöncellájába, amelynek asztalán jelen vannak a szentmise kellékei.
Szent Pio atya kapucinus csuhában, glóriával, míg Mindszenty bíboros rabruhában,
fején püspöki sapkával látható. Meg vagyok győződve róla, hogy bár Mindszenty
bíboros kánonilag még nem tartozik a boldogok közé, szent ember volt, nagy
hitvalló, aki tanúságot tett a Krisztushoz és az egyházhoz való hűségéről,
valóban nap mint nap megmutatta, hogy számára Krisztus fontosabb az életénél
is.”
|